Prisijungimas
Testų bankas
Testų banke jau yra 2360 testai, kuriuos galite panaudoti savo pamokoje, ir bus dar daugiau!
DalykasTestai
Matematika468
Anglų kalba441
Informacinės technologijos203
Fizika192
Istorija140
Lietuvių kalba140
Rusų kalba137
Biologija101
Chemija90
Ekonomika69
Sistemos statistika
Užregistruota mokyklų2,682
Užregistruota mokytojų22,939
Sukurta testų95,062
Sukurta klausimų2,889,475
Atlikta testavimų40,502
Moksleivių, atlikusių testavimą, skaičius338,388
Partneriai


Lietuvių kalbos (Valstybinės) 2010 m. valstybinio brandos egzamino testas (kalbos vartojimo testas)


Klausimas #1


1 užduotis. Iš dešinėje pateiktų žodžių padarykite po vieną tinkamą ir įrašykite į tekstą.  
0 atvejis – pavyzdys. (15 taškų) 

Pasakos padeda pažinti save

Tiek liaudies, tiek (0) literatūrinės (literatūra) pasakos padeda pažinti save ir
pasaulį. Dažnai jose kalbama apie nelengvas savęs
(1) (paieškoti). Pasakų personažams suteikiama
galimybė rinktis tokį gyvenimo kelią, kuriuo eidami jie jausis
(2) (visas, vertė).
Bet prieš įgyjant teisę rinktis, pasakų herojui būtina įveikti nepaprasto
masto išorinius (3) (išbandyti). Jam reikia išmokti
nebijoti gyvybei grasančių gamtos stichijų, įveikti
(4) (išsigąsti) akistatoje su mirties pasauliui
priklausančiomis (5) (būtis). Pasakų herojui be
galo svarbu sužinoti ir slaptą maginės (6) (įteigti)
kupiną pamokymą. Taigi kelias į išsvajotąją gyvenimo
(7) (pilnas) nėra lengvas: reikia
(8) (tinkamas) suformuoti savo būdo bruožus ir
išsiugdyti (9) (esmė) vertybes.
Pasirengimas padėti kitam be jokio (10) (atlyginti),
gailestingumas, mokėjimas atjausti – (11) (pagrindas)
vertybės, išsiugdomos paties žmogaus. Ypač svarbus individo
(12) (bręsti) etapas yra paauglystė. Todėl
pasakomis pirmiausia ir kreipiamasi į paauglius. Juk būtent jiems
aktualiausia pasakų teigiama mintis apie laisvą ir
(13) (sąmonė) vertybių pasirinkimą. Ne mažiau
svarbu ir tai, kad pasakos skatina paauglio pasitikėjimą savimi ir didina
(14) (atsparus) negandoms – juk pasakos herojus
dažnai padaro daug klaidų, kol pasiekia savo tikslą.
Taigi pasakose parodoma, kad jaunam žmogui reikia išmokti įveikti
sudėtingas kliūtis, kurios laukia savęs (15) (atrasti)
kelyje.
Pagal Gražiną Skabeikytę

Atsakymų variantai rodomi tik registruotiems sistemos eTest.lt vartotojams. Mokytojo registracija, mokinio registracija
Taškų skaičius už teisingą atsakymą: 15      
Klausimas #2


2 užduotis.  Dešinėje pateiktus žodžius ar žodžių junginius parašykite reikiamu linksniu.  
0 atvejis – pavyzdys. (20 taškų)

Kas yra tikrasis miesto veidas?

Lietuvoje viešoji erdvė suvokiama gana siaurai. Miestų
plėtros specialistų (0) teigimu (teigimas), šiuolaikinė viešoji erdvė turėtų būti
suvokiama ne tik kaip švari ir tvarkinga vieta, bet ir kaip
(1) (ji) skleidžiama atmosfera. Koks
miestas laikomas (2) (įsimintinas) ir kas gundo
jame dar kartą apsilankyti? Kaip miestą sukurti išties
(3) (patrauklus) ir jo gyventojui, ir svečiui?
Daugelis mano, kad miesto tikrasis veidas yra architektūra ir
tik ji. Tačiau (4–5)   (šis atvejis)
kalbame ne apie miesto grožį, o apie
viešųjų erdvių atmosferą. Tai vietos,
(6) (kurios) miesto gyventojai ir svečiai leidžia
laiką. Ten (7) (savas) yra ir turtuolis, ir
valkata, ten (8) (saugi) jaučiasi balandžius
lesinanti senutė. Gera ten ir visu greičiu
(9–10)   (pralekiantys riedutininkai),
ir porelei (11) (įsimylėjėliai).
Taigi viešąją miesto erdvę reikėtų apibrėžti kaip įvairiausių
detalių (12) (dermė) : pradedant grindiniu,
smulkiaisiais želdiniais ir baigiant žmonių aprangos
(13) (stilius). Viešosios erdvės – tai miesto
ryšys su žmogumi. Todėl formuojant tokias erdves būtina paisyti
bendruomenės, kuriai ir kuriama viešoji erdvė,
(14–15)   (svarbiausios reikmės).
Deja, Lietuvoje, net ir (16–17)   (didieji miestai),
viešosios erdvės mažai teatitinka
(18–19)   (tikroji paskirtis).
Situacija, matyt, pasikeis tik tuomet, kai bus skirta užtektinai
dėmesio (20) (visuomenė) prusinti.
Pagal Igną Kazakevičių

Atsakymų variantai rodomi tik registruotiems sistemos eTest.lt vartotojams. Mokytojo registracija, mokinio registracija
Taškų skaičius už teisingą atsakymą: 20      
Klausimas #3


3 užduotis.  Iš dešinėje pateiktų veiksmažodžių padarykite tinkamas neasmenuojamąsias formas ir 
įrašykite jas į tekstą. 
0 atvejis – pavyzdys. (15 taškų)

Muzika iš debesies

Kūryba man yra bendravimo būdas, nes (0) rašydamas (rašyti) galvoju
apie artimos dvasios žmones.
Prisiminiau gal iš kokios knygos
(1) (atklysti) mintį: Dievo akivaizdoje angelai
atlieka Bachą, o (2) (likti) vieni Mocartą groja.
Prasidėjo ta muzika aukštybėse – debesyje, šviesią vasaros dieną
staiga (3) (pasirodyti) virš miško. Debesis, kurį laiką
ten (4) (pakyboti) , ėmė slinkti mūsų sodybos link.
Sunkiam jo šešėliui (5) (užtraukti) sodą ir saulėje
vis dar (6) (tebeskendėti) kiemą, – sielą užvaldė
kažkoks ne ausimi (7) (girdėti) gaudesys.
Sakytum, kas dangaus vargonais būtų
(8) (groti) Bachą.
Tai truko palyginti neilgai – pirmiesiems lašams
(9) (sušnarinti) senojo klevo lapus, vargonai
pamažėle nutilo, sieloje (10) (aidėti) jau
kitokiais garsais. Garsais, (11) (skleistis) lyg
įžanga į kažką, kol kas vos (12) (nujausti) tolimoje
ateityje.
Debesis mūsų kiemą užkliudė tik vienu kraštu ir lėtai nuslinko
tolyn, po truputį (13) (sklaidytis). Dar lijo, bet saulė
jau įspindo į šlapią žolę ir tą pat akimirką nutvieskė
(14) (aplyti) kiemą šviesa ir muzikos skaidrumu.
Kieno gi (15) (valdyti) tas debesis, kuris
mums primeta šitokį repertuarą?
Pagal Romą Sadauską

Atsakymų variantai rodomi tik registruotiems sistemos eTest.lt vartotojams. Mokytojo registracija, mokinio registracija
Taškų skaičius už teisingą atsakymą: 15